min styrka!



Jag ska inleda detta inlägg med att berätta att jag bara älskar min Tobias hur mycket som helst. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom! Det räcker med det faktum att han finns, han gör mig så lycklig med sin närvaro. Det är jättekonstigt men den senaste veckan har varit lite jobbig, även fast jag inte riktigt vet varför. Tenta-ångest och ensamhet i en väldigt tung kombination.

Jag var utan Tobias från måndag till torsdag och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Min poäng med det hela är att jag har lärt mig att uppskatta Tobias mer denna vecka än under hela vårt förhållande. Och tro för guds skull inte att jag aldrig har uppskattat honom men ibland är det så lätt att ta dom man älskar för givet. Jag tillbringade över 2 veckor hemma över påsken och sov med Tobias varenda natt och umgicks med honom nästintill varenda dag och när jag väl kom tillbaka till Umeå sen insåg jag hur fruktansvärt mycket han betyder för mig.

Han är min klippa och min trygghet i livet. Han är absolut inte den som jag kan prata om skolan med och mina bekymmer där, men det behövs inte. Om det kan jag prata med någon annan. För mig räcker det att han är här hos mig och bryr sig om mig och stöttar mig trots att han saknar mig så mycket och vill att jag ska vara hemma med honom. Det är mer än nog! Det är kärlek för mig; att man stöttar varandra i varandras drömmar oavsett! Inga ultimatum, inga krav, utan ren ovillkorlig kärlek. Älskar honom för att han accepterar att min dröm är att bli psykolog! Det är så viktigt för mig.

Jag skulle kunna gråta över människor som låter sig begränsas av kärlek, det är bland det värsta jag vet! Vår kärlek har bara blivit starkare av att vi bor ifrån varandra. Vi får sakna varandra, tänka på varandra och längta efter varandras kramar. När vi väl ses tar vi vara på varenda sekund och tar inte varandra för givet. Det känns så bra!

Tobias är min kärlek i livet och det har jag vetat länge, men den sista veckan har jag insett att detta kommer vara för evigt. Det finns inga tvivel!

JAG ÄLSKAR DIG HJÄRTAT, MER ÄN NÅGOT ANNAT!


Åter till verkligheten! Kom hem från Frida för en liten stund sedan. Hade det så mysigt. Först när vi kom dit satt alla ute på en bänk och myste, Frida, Petra, Erik, Moses, Christian och Sandra, så vi slog oss ner och surrade lite! När det blev för kallt att sitta ute gick vi in. Där satt vi och drack lite tills någon kom på den briljanta idéen att grilla marschmallows inomhus över värmeljus. Det lät ju inte som någon toppenidé i teorin, men det gick förvånansvärt bra! Alla grillade som galningar och det verkade som att det smakade riktigt bra (smakade ingen själv). Efter några timmar ringde dom andra efter en taxi och skulle på en krog och fortsätta festen där, men jag och Tobias avböjde snällt och nu myser vi här hemma istället. Känns bättre!

Imorgon blir det plugg med Frida och Sandra. Känns så bra eftersom jag knappt har öppnat boken än. Och efter det ska vi ut och käka middag med Tommie och Carola. Det ser jag verkligen fram emot! Vilken helg!

Godnatt vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0