en ny vecka!

Min helg har verkligen varit toppen! Har fått umgås med Tobias precis hela helgen och det är aldrig fel. Trivs så bra med honom och jag älskar honom så mycket! I lördags var vi iaf ute och käkade med Tommie och Carola. Carola bodde på hotell Dragonen, så vi valde att äta på restaurang Två våningar som låg i samma hus. Maten var svindyr och kanske inte helt prisvärd, men vi hade en mysig middag. Jag och Carola tog även en underbar chokladmousse till efterrätt. Man måste ju unna sig sånt ibland!

När vi hade ätit så gick vi ner till våningen under, där dom hade som en liten pub/bar. Superfint och med världens skönaste fåtöljer att sitta i. Drack någon öl och sen fick jag och Carola för oss att vi skulle prova en Cosmopolitan, ni vet, såna som tjejerna i SATC alltid dricker. Men hörrni, jag kan säga att det inte var någon höjdare. Den var så fruktansvärt stark! Jag hoppas nästan att killen i baren gjorde fel, för jag tror att det ska vara godare än så!
Vid midnatt gav vi upp och begav oss hemåt. Tack för en trevlig kväll!

Cosmopolitan! Suddig bild men men!

Igår var ju den finaste dagen någonsin! Jag och Tobias sov alldeles för länge och vi fick som aldrig ork nog att gå ut! Men strax före 14 gick vi mot Sofiehem för att kika på en lägenhet som jag funderar att hyra nu efter sommaren. Min kompis Malin har haft den innan, så om jag vill får jag förmodligen bara ta över den! Den var så himla fin, med eget litet kök och stort vardagsrum! Skulle vara så glad om jag fick den. Mitt enda lilla problem är priset. Den kostar ca 3000 och med det lilla bidrag/lån man får i månaden är det mycket pengar! Så jag undrar om det är värt det. Ska ta mig en ordentlig funderare!

När vi varit där gick vi hemåt igen och vid 16 satt vi på den italienska restaurangen (har ingen aning om vad den heter) på Ålidhem centrum och skulle käka något innan Tobias skulle åka hem till Helgum.

Efter att ha lämnat av honom vid bussen så gick jag hem till mig och satte igång med plugget genast. Fick rätt mycket gjort faktiskt, men känner mig fortfarande så osäker på allt! Jag hoppas det känns bättre på tisdag kväll.

Dagen har varit trött! Jag sov en enda jäkla timme inatt. Kunde inte sova hur mycket jag än försökte och kl halv 5 kollade jag på klockan sista ggn. Och klockan 6 skulle jag upp! Jag kände mig som ett kolli idag under första föreläsningen, som dessutom var rätt trist. Sen efter den skulle vi se en två timmar lång film, som inte alls var bra. Men jag lyckas ta mig igenom allt utan att somna, vilket är en bragd. Så nu ska jag ta en powernap och sen ska jag begrava mig i pluggandets värld igen!

<3

Kommentarer
Postat av: Carola

Tack själv för en supermysig kväll tillsammans!

Jag har bilder på er i min blogg :)

2009-04-27 @ 13:52:36
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se
Postat av: Mamma

Du berättar att du just tittat på en liten mysig lägenhet och att du så gärna skulle vilja hyra den. 3.000:-/månaden. Vad kostar ditt nuvarande boende då? Kanske pappa och jag kan hjälpa dig med en slant. Vi får prata mer om det när du kommer hem. Vill såå att du ska ha det bra och trivas med boendet så jag känner mig beredd att hjälpa dig om det inte blir en för stor kostnad. Kram mamma

2009-04-28 @ 23:48:37
Postat av: Anonym

Fan Linda. Ta lägenheten! Det är ju skitbilligt! Min kostar 3200 och då kan jag leva livet ändå :) Saknar dig. Puss.

2009-05-01 @ 21:55:12
Postat av: Krill.

Oj glömde mitt namn. Nu vet du vem jag är... :P

2009-05-01 @ 21:56:08
URL: http://krisochoffer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0