Veckans bästa av dom allra bästa..

Är min underbara pojkvän.
Jag kan aldrig säga det nog! Fyller år om 13 dagar, vilket betyder den 18 september. Fyller 20 år äntligen och nu kommer livet enbart gå utför! :)
Men, för att komma till saken. Jag har önskat mig en gitarr av Tobias och vi kollade på gitarr i 1000-kronorsklassen som jag skulle vara väldigt nöjd med eftersom jag inte är nån riktigt duktig gitarrspelare. För någon vecka sen åkte Tobias ner till stan, för att "handla en present" till mig. Förstod nästan vad det var, men jag kunde ju inte vara säker. Någon dag efter satt vi på mitt rum och jag spelade lite på min gamla gitarr från stenåldern och Tobias frågade en massa frågor om strängarna och om jag ville ha stålsträngar eller hälften stål och hälften nylon. Jag ville ha det senare eftersom det är mycket lättare att spela på utan att få så förbannat ont i fingertopparna. Han åkte hem senare på kvällen och ringde upp mig innan han skulle sova och var väldigt bekymrad. Och han ville inte alls säga vad det var men det handlade om att han inte visste om "modellen" på min present var rätt. Efter mycket tjat fick jag fram att han hade köpt en stålsträngad gitarr. Och eftersom jag hade sagt att jag inte ville ha en sån var han väldigt nervös över att jag skulle bli missnöjd och det ville han inte. Men efter övertalning från mig att det var helt okej och att jag åtminstone skulle titta på den så blev han nog lite lugnare. I förrgår fick jag se gitarren, som var helt underbart fin och vilken kvalité! Det var en Simon & Patrik och modellen hette Woodland Spruce. En helt fantastisk gitarr med jättefint ljud. Och det där med stålsträngarna glömde jag helt då, för jag blev förälskad! Jag skulle bara ha den! Och så blev det. Vad tycker ni? Är den inte fin?

My love.

Så från och med idag ska jag spela gitarr oftare och bli mycket duktigare. Så enkelt är det.

Idag kommer Jeanette, Magnus och Tim på middag. Det ser jag fram emot. Det tråkiga är att jag fortfarande är jäkligt sjuk. Har så lite energi! Men det brukar bli bättre mot eftermiddan.
Nu ska jag gå ut på altanen och umgås med pappsen och Tobias.

Talk to you later! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0