Idol 2008

Jag har alltid, sedan Idol började 2004 varit en riktig idol-nörd och varje år har man tyckt varit bättre än det föregående. Men förra året tyckte jag inte så. Det är klart det fanns talangfulla människor men ingen som riktigt får mig att rysa sådär som en handfull om inte fler får mig att göra i år. Detta år är späckat med sinnessjuk talang! Jag älskar musik och jag älskar låtar, vackra röster och innerlighet. Jag tycker om det där lilla extra som många inte ser och jag kan få såna otroliga rysningar av en enda liten textrad om den är framförd på rätt sätt av rätt person. Jag njuter verkligen av musik. Den är vacker! Ska bli så väldigt kul att se vart detta leder. Vilka som man hade hoppats för mycket på och vilka som helt plötsligt slår en med häpnad. I look forward to it!
Ut med Nils bara, vilket skämt. Förstår inte alls.

Juryn är även utomordentligt bra!



Nu var det ett tag sen jag uppdatera bloggen men jag känner verkligen inte att jag vill skriva när jag inte har något vettigt att skriva om! Vill tacka Kattis för din fina kommentar om mitt föregående inlägg, mamma ska få höra alla fina ord! Och till "Min vän", du har alldeles rätt. Tror jag vet vem du är och du är alltid lika klok och djup.

Anyway, ikväll sitter jag här ensam! Min karl lämnade mig för att umgås med sina kompisar, vilket är helt okej för mig. Han är rastlös, jag trivs bra med att inte göra någonting, trots att jag ibland bara vill krypa efter väggarna. Så jag tänker försöka hitta på nått vettigt ikväll iaf!

Läste igenom Marie Plosjös blogg häromdagen och jag måste erkänna att jag alltid ha trott att hon har varit den där snygga som inte har något innanför pannbenet, men jag har ändrat min uppfattning. Hon är precis alldeles normal, som alla vi andra. Hon har många tankar och känslor som gör att jag aldrig tänker ha såna dumma fördomar mer. Fördomar är tröttsamma! Det jag vill komma till är att jag hittade ett så fint "ordspråk" som hon hade skrivit på sin blogg, som jag vill dela med er.


"Om du inte designar din egen plan för livet så är risken stor att

du passar in i någon annans plan. Gissa vad de har planerat för dig? Inte mycket."

                                                                                                                                   Jim Rohn

Jag tyckte så mycket om det, för jag känner igen mig i orden så otroligt mycket! Är det ingen som kan tipsa mig om bra ordspråk? Jag älskar dom!

Nu till något roligare! Hasse, en kompis till Tobias, ha precis köpt hus ovanför Helgum och ska ha inflyttningsfest antingen den 11 eller 18 oktober. Och det blir inte som vilken fest som helst, det blir maskerad. Jag längtar så fruktansvärt mycket. Jag och Karro har pratat ihop oss och vi har nu beställt maskeraddräkter, och två väldigt sexiga sådana! Vad vi ska föreställa får ni kanske se i bloggen efter att festen gått av stapeln. Har iaf beställt från en så himla bra sida på nätet som har hur mycket dräkter som helst! Gå in och titta på http://www.bodega.se!



Sexigt, eller vad säger ni? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0