Snuskgubbar

Jo, ni skulle bara veta vad jag får utstå på dagarna på jobbet. Det är för mig ett faktum att alla gubbar över 50 tänder på mig. Fråga mig inte varför, hade helst sluppit ha den slags dragningskraften. För helt ärligt, det är rätt obehagligt när dom börjar stöta på mig och kalla mig "pullan". Hallå? Har jag en skylt i pannan där det står: "Behandla mig respektlöst!" eller "Jag är ung, men jag tänder på rynkor och häng-kinder". Lägg av! Egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket om det, det funkar liksom och det rinner oftast bara av mig. Men det finns en gräns för allt. Samtidigt orkar jag inte ställa till en scen eller börjar bråka. För då får man höra: "Förstår du inte ett skämt?". Äh, jag skriver inte för att jag håller på dö av dessa trakasserier, utan mer för att jag skulle uppskatta om någon upplyst människa kan berätta för mig om jag utstrålar något som gubbar tänder på. Säg då till mig och berätta för mig vad jag kan göra för att stänga av dessa vibbar jag ger. Här har ni en standard-replik för mig en vanlig dag innanför disken.
"En kaffe och ditt nummer, tack"
Jag blir lika trött varje gång. HAHA. Det var kul första gången. Inte efter 17e. Gubbar är fascinerande och ta inte det här på fel sätt. Det finns många härliga gubbar och då använder jag inte gubbar som ett skälls-ord, det är ett rätt gulligt ord enligt mig. Anledningen till att dom är fascinerande och då menar jag dessa stöt-gubbar. Dom har verkligen ingen självdistans. Varför, när och hur tror dom att jag ska uppskatta sliskiga pick-up-lines? Jag har inget emot att dom säger att jag är snäll och gullig och söt, that's fine! Men PULLAN låter jävligt sexuellt. Enough is enough.
En ros till alla ni snälla gubbar, som har insett att ni faktiskt bara är gubbar och inget sexobjekt som jag vill gifta mig med. Jag är 20 år gammal, håll er till 50+!



Nu när jag har fått dessa tankar ur mitt system! Jag fyller 20 år idag. Klockan är efter 00.00! Inte för att det räknas. Men snart ska jag lägga mig och sova och imorgon får jag gå på systemet. Najs najs. Inte för att det gör någon skillnad! Men trots det, ack så skönt det ska bli. 20 år är en skön ålder bara, man känner sig sådär lagom vuxen men samtidigt sådär lagom ung. Så ung att man kommer undan med blöta utekvällar och misstag. Come to think about it, jag gör aldrig misstag. HAHA. Jag är mognare än allt moget, slå det om ni kan! Äh, nog med självskryt. Bloggen finns kvar imorgon också och då skriver jag igen.

Hejdå så länge! <3



En så ung och så oförstörd Linda! Stora bambi-ögon. Jovisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0