Prestationsprinsessan

Det är jag utan tvekan. Har aldrig hört ett mer passande ord!
Min gudmor var här idag när jag kom hem från jobbet, och då vill jag också tillägga att hon är världens mest underbara gudmor. Hon tänkte fira mig såhär i efterskott och jag fick en så himla fin bok av henne.

Duktighetsfällan - en överlevnadshandbok för prestationsprinsessor
av Joanna Rose och Aleksander Perski

1. Jag tror att jag ibland försöker bevisa mitt värde genom att vara duktig.
2. Jag känner ibland att jag måste vara lite bättre än andra för att duga inför mig själv.
3. Min självkänsla är alltför mycket beroende av vad jag åtstadkommer i mina dagliga sysslor.
4. Jag känner ibland ett inre tvång att åstadkomma något värdefullt här i livet.

Man ska då alltså värdera dessa påståenden på en skala mellan 1 och 5. Får du mer än 16 poäng är det här en bok för just dig. (Jag fick full pott.)



Ingen kunde ha köpt en bättre bok till mig. Blev himla glad. Ska börja läsa den ikväll, längtar.

Snart kommer Anders och Annika hit och ska äta middag. Pappa har gjort potatisgratäng, kött och champinjonstuvning. Det ska bli så himla gott! Ska dricka en massa corona ikväll och bara ha trevligt. Ingen mer helg-körning och skjutsning för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0