Andra bloggar.

Bloggar har blivit ett stort fenomen på sistone. Alla har en blogg, förutom de få som har bestämt sig för att inte skaffa någon eftersom alla andra har en. Jag tillhörde dem förut men jag ser heller inte mig själv som en bloggare. Jag skriver bara för min egen skull, för att det är skönt att få skriva om saker man gjort och tankar och känslor man har.

Jag tycker jättemycket om att läsa Blondinbellas blogg. http://www.blondinbella.se
Orsak: Hon är väldigt lik mig på många punkter men långt ifrån alla. Hon är driven, ambitiös och någon som jag kan se upp till och lära från. Då menar jag inte att jag nödvändigtvis ser upp till henne modemässigt eller att jag tycker och tänker som henne. Det enda som verkligen genomsyrar hela hennes blogg och som jag blir glad av, är den otroliga självsäkerhet och målmedvetenhet hon besitter. I allt hon gör, oavsett vad det är, lägger hon ner all sin energi och all sin intelligens. Jag har helt andra intressen än Isabella, har helt andra ekonomiska förutsättningar men det spelar ingen roll. Ser upp till henne som person. Hon är en bra tjej som alla bara älskar att hata på grund av hennes framgång. Jag däremot, ger alla en chans. And she has won me over.

Jag läser ofta Linda Rosings blogg. http://www.hanky.se/lindarosing
Orsak: Läser den inte egentligen på grund av att hon intresserar mig eller att jag tycker om henne. Men, till skillnad från Bella, så läser jag mest denna blogg som underhållning. Står inte speciellt intressanta saker och jag måste erkänna att jag har fastnat i denna blogg bara för att den har blivit så stor på sistone. Och nu har det också gått över till någon slags sympati-läsning. Jag avskyr det faktum att människor trackar henne så fruktansvärt och ser ner på henne som att hon skulle vara värd mindre av olika anledningar. Äh, det är sinnessjukt hur lite folk har att göra och hur avundsjuka kan skapa monster. Hon har gjort misstag och hon har haft sex i teve. Men idag är hon en tvåbarnsmamma som försöker ta sig ur ett fack hon har blivit placerad i. Hon försörjer sig och sina barn och gör ingen människa illa. Låt henne vara! Tröttsamt.

I always give people the benefit of the doubt. That's me. Kan hamna i problem på grund av det men hellre det än att förlora min omtanke och förståelse.

Jag LÄSTE Kenzas blogg. http://www.kenzas.se
Orsak: Har ingen aning. Skittråkig blogg, precis som min. Har ingen aning om varför hennes blogg blivit så populär. Hon är otroligt självcentrerad, väldigt ocool med sin cigarett i handen på alla bilder och otroligt oinspirerande. Har inte läst ett inlägg där hon ens visar att hon har en gnutta målmedvetenhet eller att hon har några drömmar i livet. Äh, nu lämnar jag läsningen till dem som är mer lättroad än mig.

Ännu ett gnäll från min sida om det faktum att jag avskyr folk utan ambitioner. BLÄ!

Idag fick jag mig en fin överraskning. Min bror som jag så länge trodde var helt förlorad till lathetens träsk började fråga mig frågor angående politik och samhällskunskap. Han har nyligen börjat läsa samhällskunskap och har en otroligt bra lärare, som jag själv också har haft. Och han tyckte uppenbarligen att det var intressant. Jag visste inte vart jag skulle rita korset men jag är så glad. Minsta lilla tecken på skärpning gör mig lycklig. För det är inget som någonsin har gjort mig så frustrerad som hans vilja att inte göra ett piss för sig själv och sitt liv. TACK för att du har vuxit upp lite. Bättre sent än aldrig bror, kära bror! Nu har jag bara en till att oroa mig över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0