Tomten, jag önskar mig ett roligare jobb!

Är hemma efter en arbetssam dag, jobbade till 18 idag och det är faktiskt rätt okej. Det är bara så fruktansvärt tråkigt mitt jobb. Jag ska egentligen inte gnälla, jag tycker jättemycket om min chef och mina kollegor men själva grejen är avskyvärd. Sitta i en kassa och vara trevlig hela dagen, timme efter timme. Låt mig då klargöra att situationen blir avskyvärd när man har suttit i ett ANTAL timmar och bara sagt "hej" och lett sådär fånigt mot alla människor. För oftast tycker jag det är helt okej, det är socialt och jag tycker om dom allra flesta kunderna! Vissa är underbara, andra tröttsamma med samma gamla skämt vareviga dag, andra är allmänt störiga och hemska. Det finns folk av alla sorter! Imorgon jobbar jag till 19 och på lördag till 20.18, tro hur jag ska överleva? Men det gör jag ju alltid på något vis! Nog om this shit!



Igår var jag på gympa i Helgum för andra gången i höst. Det var helt okej, och väldigt jobbigt stundvis. Men det är skönt idag, med en sån där lite störande träningsvärk som bara känns när man måste använda musklerna. Äsch, jag tycker om träningsvärk, det gör jag. Och det var väl tur att jag tränade igår, för idag åt jag fiskpinnar och mos till middag. Där rök mina points, men förstår ni hur tröttsamt det är att äta äggmackor hela dagarna? Och inte fan skyller jag på viktväktarna för att jag måste äta äggmackor, utan på mig själv för att jag inte orkar laga nyttig mat. Jag tycker inte om matlagning! Få äta enbart frukt imorgon så det jämnar ut sig! Suck.

En våg av tristess har sköljt över mig ikväll och den har smittat av sig på detta blogg-inlägg, men det skiter jag i. När jag jobbar har jag verkligen inget kul att berätta om! That's life. Återkommer dock med nyheter så fort det finns några att återkomma med!

En sista kommentar: GRATTIS till Patrik och Anneli som fick en liten flicka idag! Längtar tills vi får komma och hälsa på och äta plankstek! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0