A new haircut!

Imorgon är det äntligen dags för en av mina favorit-saker i vardagen, klippning och slingning. Jag älskar att klippa mig och se hur resultatet blir. Just nu är jag så less på mitt hår, det är långt och livlöst, tjockt och platt och jag tappar så fruktansvärt mycket hår överallt och Tobias börjar blir måttligt road av stora hårbollar i avloppet eller 389 hårstrån på kudden och överallt annars i sängen. Man får hår i munnen och i näsan och det kittlas hela tiden, ett enormt problem hos oss. HAHA. Ett jävla stort i-landsproblem! Jag hoppas på att det blir ändring på detta iaf, imorgon kl 9 (hade hellre fått sovmorgon men men). Bilder kommer på min nya frippa!



Vilken är bäst? ;P


Igår låg jag och Tobias och pratade om allt möjligt och vi kom in på vårt eller rättare sagt mitt ständiga samtalsämne, drömmar och mål. Vi är så olika min älskling och jag, och jag är så fruktansvärt orubblig i mina åsikter att han nog blir rädd för mig ibland. Jag går fram som en ångvält och dömer och kritiserar människor som jag tycker inte har lika bra åsikter som jag själv. Det är roligt ibland när jag tänker på det, men det beteendet är ofrånkomligt enligt mig själv eftersom jag anser att mina tankar är obestridliga. Jag ser inte på saken som att jag har rätt eller fel, utan jag ser det som en självklarhet i den här världen att människor ska ha MÅL och DRÖMMAR, stora som små, och vilja komma någonstans i livet. Därför kan ingen sätta sig på mig i det fallet och säga att jag har fel, för det handlar inte om det, tro mig. Jag vill aldrig få någon att känna sig mindre värd eller sämre än mig på något sätt. Jag vill egentligen bara att alla ska bli så bra som dom kan bli, att dom ska få ut all sin potential och visa sig själva vad dom går för! Det är svårt ibland, eftersom man inte alltid är ensam i alla beslut och man har i många fall andra att ta hänsyn till men jag tror att det alltid finns vägar att gå som leder dit man vill vara. För är man inte nöjd med det man har presterat i livet och känner att man hade mycket mer att ge så kommer ingenting att gå bra, min värsta mardröm är att ligga i min säng i 60-årsåldern innan min pension och vara bitter över allt jag inte gjorde när jag hade chansen. "Tänk om..?" Nej, i förebyggande syfte ger jag allt av mig själv och all min energi till att utvecklas, skapa något för mig själv som jag är stolt över och som jag kan visa mina barn och barnbarn när dom växer upp. Jag vill vara en förebild, i både karriären och i familjelivet. Jag är övertygad om att jag kommer att bli en utmärkt psykolog, en kärleksfull fru och jag är övertygad om att jag kommer att bli en ännu bättre mamma. Med dessa övertygelser i min ryggsäck är jag redo att ta mig an alla hinder och alla utmaningar på vägen dit och bara njuta av varenda sekund!
Gör det ni också!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag tycker mest om dig på bild nr 2 ;) då blir jag som gladast i kroppen av att se dig :D låter nästan som att jag är kär i dig :D haha.



Älskar att du har så mkt mål o drömmar gumman, du är den person i min omgivning som jag är helt säker på att komma uppfylla allt! Önskar att jag hade hälften av din (ork?) osv.



Love you.

2008-10-14 @ 23:13:59
URL: http://kattisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0