Vilken skön dag!

Idag sov jag och älsklingen till typ halv 12, vilket är jättelänge för att vara oss. Inte mig, för om jag är själv kan jag sova hur länge som helst men när vi är tillsammans bruka vi oftast kliva upp i bra tid så vi inte sover bort hela dagen. Men det var himla skönt, dessutom hade vi inga planer så det gjorde inget. Vi klev upp (hemma hos mig), duschade, åt frukost och sen slappade vi bara. Vid 2-tiden skjutsade jag ner farmor till farfar eftersom det var Fars dag. Jag var tydligen den enda som ville ställa upp, men det gjorde faktiskt inget. Farfar var uppklädd i slips och skjorta och dom bjöd på kaffe och kaka. Halv 4 kom jag hem igen och strax efter åkte jag och T bort till Magnus och Jeanette. Dom bjöd på middag idag. Det blev palt för dom som gillade det och fisk för resten. Jag älskar palt, problemet är bara att det inte funkar att äta när man ska försöka gå ner i vikt. Och då menar jag inte palten i sig, utan smöret man äter till. Hur mycket smör som helst! Men det var gott! Och mätt som tokar blev vi, allihopa.

Igår var J & M som vanligt hos oss, med underbara Tim. Pappa lagade jättegod mat, råstekt potatis som nästan smakade som potatisgratäng, kött och champinjonstuvning. Åt så vi trodde vi skulle spricka. Senare på kvällen bjöds det även på smördeg med köttfärs på. Svårt att förklara, men pappas påhitt som jag praktiskt taget har vuxit upp med. Det är så jäkla gott. Slutsatsen blir alltså: Vi slapp gå hungriga! Vi bara åt och åt hela kvällen. Och när vi inte åt, drack vi. Det är inte lätt ibland.

Nu är jag hos älsklingen. Vi sitter och väntar på att klockan ska bli 8, så "Ensam mamma söker" kan börja. Det börjar närma sig slutet nu, spännande! Sen börjar "Sanningens ögonblick", och ikväll är Linda Rosing med. Då är man ju bara tvungen att titta. Kommer bli en trevlig tv-kväll.

Förresten, måste säga att KEVIN måste vinna Idol. Han är överlägsen och helt fantastisk! Och det var så skönt att Lars åkte hem. Egentligen har jag inget emot honom men han passar inte Idol och han ska göra sin egen grej och inte ta platsen för dom som verkligen vill komma långt i tävlingen. Nej, jag är nöjd just nu. Nästa vecka med soul-tema och duetter kommer bli jätteroligt att se! Jag är en riktig Idol-nörd, and I'm proud of it!

Desmond Child & Kevin Borg


Dagens finaste blombukett med döskalle-blommor går till.... KATTIS!
Hon är underbar och hon är min vän. Mer än så behöver jag inte säga. Sen är hon så duktig just nu (du vet vad jag menar gumman)! Men var försiktig! Du kan ju bli som en sticka och det är inte snyggt! ;-) Jag saknar dig & jag längtar verkligen tills du kommer hem! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

fy fan alltså, hittar du en bukett med döskallar då jävlar, då åker både din o min thobias. då jävlar är det du och jag för evigt! hahah ;)



Du är bäst<3

2008-11-09 @ 22:17:10
Postat av: Katie

Jag skulle också vilja ha en bukett döskalle-blommor! Är allt bra annars?

2008-11-11 @ 22:56:58
URL: http://katie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0