Världens bästa storasyster!

Det måste nog vara jag. Har hjälpt min lillebror med läxorna i typ 2 tim! Inte nödvändigtvis för att jag tycker att han behöver hjälp men jag vägrar låta honom vara så lat att han får IG i ett så lättsamt ämne som Svenska. Nej, och åter nej! Det går inte för sig. För nån vecka sedan frågade jag honom vad han behövde göra för att klara svenskan och då fick jag till svar: "Jag hinner inte göra alla uppgifterna ändå!". Då sa jag att om han tog hem ett papper där det stod precis vad han skulle göra så skulle jag hjälpa honom med varenda liten uppgift. Och då var han så illa tvungen att ta sig i kragen och prata med sin lärare. Så nu har vi börjat med att ha gjort 2 uppgifter. Vet inte alls hur många som återstår men det lär väl märkas. För nu när jag har börjat hjälpa honom så mycket så är han skyldig mig att fixa ett G i svenska. Det är min taktik. Köra på dåligt-samvete-grejen. Det är det enda som fungerar med min bror, och jag är nog den enda i familjen han lyssnar på liiite när det gäller skolan. Eller hur Niklas din tjurskalle? <3
Så idag utnämner jag mig själv till VÄRLDENS BÄSTA STORASYSTER! Välförtjänt.



Sjukskrev mig idag på grund av min ihärdiga förkylningen och fy tusan vad det är tråkigt att vara sjuk! Inte bara för att man är sjuk, utan för att man inte kan göra ett jävla skit.
Vaknade hos Tobias och eftersom han jobbade eftermiddag så fick vi iaf några timmar tillsammans sådär på förmiddagen. Vi åt lite, myste, kikade på tv och nördade vid datorn. Sen vid halv 1 gick han bort till Tommie som han skulle samåka med till jobbet och så satt jag där, ensam. Kvart över 1 hade jag så tråkigt så jag var bara tvungen att åka hem. Startade bilen - brummade iväg hemåt - kom hem till ett kolsvart hem med en sjuk bror i. Och där satt vi vid varsin dator i mörker och efter att ha suttit vid datorn i några timmar så vill man bara därifrån. Så jag gick fram och tillbaka, runt och runt och försökte komma på vad jag skulle göra. Löste massor av sudoku, tittade på Oprah och läste lite. Gissa om jag blir rastlös ibland, vill bara klättra på väggarna. Uhh!
Nu är det iaf kväll och snart får jag sova. Är sjukskriven imorgon också (döda mig någon?!), men som tur är så är älsklingen ledig. Men dock vet jag inte om han vill komma till mig så tidigt, vi kan ju som inte direkt göra nått när inte jag kan åka iväg ut. Äsch! Ska i varje fall vara duktig och göra middag till hela familjen imorgon. Det blir tacopaj, så himla gott. Tack Kristoffer för receptet!

Nu har jag 3 julklappar klara, mammas, pappas och Camillas. Det känns såå skönt. Och jag och Kattis har bestämt oss för att inte byta julklappar i år, men hon ska dock få nått litet och hon vet redan vad det blir. <3
Saknar dig gumman så det gör ont i hjärtat.

Godnatt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0