På hemmaplan igen!

Välkommen tillbaka Linda! Jo du, tack tack! Känns alltid lika skönt att vara hemma, trots att det ändå blev en relativt kort visit i Umeå. När vi kom dit på söndag vid halv 4-tiden började vi leka med söta Moa direkt. Det var knappt man hann ta av sig kläderna. Sen käkade vi jättegod middag med hela familjen, Maria, Chrille och Moa. Efter det väntade ännu mer lek och lite tv-tittande när man fick tid till det.

Igår var det shoppingdag för mig och Karro. Vi kom inte iväg förrän vid 12 och då åkte vi först till ett köpcentrum lite utanför Umeå som heter Strömpilen. Finns inte så mycket affärer där egentligen men det är rätt mysigt att gå där. Köpte en julklapp till Jeanette på Kicks. När vi kände oss nöjda så åkte vi vidare mot stan där det finns betydligt mer affärer. Vårt mål med shoppingdagen var inte enbart att hitta julklappar, utan vi skulle även hitta varsin nyårsklänning, men nja, det gick inte vidare bra. Affären som vi köpte våra klänningar på i fjol var tydligen nerlagd till vår stora besvikelse. Och jag hade ju hoppats att Gina Tricot skulle ha massvis med underbara klänningar men jag hittade ingen som jag verkligen ville ha, så då struntade vi i det. Vi bestämde oss istället för att ha fjolårets klänningar i år igen. Dom är så fina så det ska nog funka!

Det roliga med allt var att jag bara hittade en enda julklapp och sen köpte jag en vinterjacka till mig själv och vita benvärmare. Det var egentligen det enda jag köpte. Men känner mig nöjd ändå. Har julklappar till pappa, mamma, Camilla, Jeanette och Kattis helt klara. Så jag känner mig inte speciellt stressad. Det kommer gå så bra.

När vi kom tillbaka var klockan halv 6 och vi lekte och lekte och lekte till klockan var närmare 7 och Maria kom hem. Hon började göra iordning tacos och GUD vad gott det var! Helt underbart. Efter maten började Maria sätta in löshår på Karro. Brunt lockigt hår som var jättefint. Se hur bra ut som helst. Du kommer vara såå snygg på jul och nyår gumman! Medan dom höll på med det så pysslade Moa med sin mormor lite och jag och Karro fick varsitt halsband. Otroligt snällt. När kvällen kom kikade vi på My little ponnys och myste i Moas säng. Klockan blev 12 innan vi kom i säng, men men, vi är ju inte uppe i Umeå så ofta.

Nu är vi iaf hemma och resan hem gick jättebra förutom lite halt väglag. Nu på eftermiddagen har jag och Tobias varit och myst lite med Tim. Saknar alltid honom när jag inte träffar han på någon vecka så då måste jag åka dit. Klarar mig inte utan sötnosen. Och nu ligger jag här på sängen med datorn i knäet och väntar på att klockan ska bli 9 så House börjar. Me like House! Very much.

Skriver igen senare, för nu börjar jag få nackspärr här i sängen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0