På ett maniskt shopping-humör!

Idag är jag djävulen själv här vid datorn. Har absolut inte råd eller jag skulle ha råd men det är fullkomligt onödiga köp jag skulle göra om jag inte skulle stoppa mig själv. Jag behöver verkligen inte ett par nya skor! Fast enligt min shopping-sida så kan alla typer av skor vara bra att ha någon gång, även om man bara använder dom en enda gång! Så är det med allt. Har man 20 par skor hinner man ju aldrig använda alla! Det är väl sunt förnuft, eller hur? Äsch, jag får lön på fredag och sen åker jag och Karro upp till Umeå i slutet av månaden, får se om jag hittar några då, men ska försöka låta bli! Däremot måste jag ju köpa en klänning till nyår! Den jag hade förra året är skitsnygg och nu ska jag hitta en ännu snyggare! Men ja, jag är iaf väldigt duktig på att stå emot mitt beroende av att köpa, har blivit det på sistone när jag själv har fått erfara hur sjukt jobbigt det är att vara utan pengar i typ 2 veckor, för att man handlar upp alla när halva månaden har gått. Konstigt hur jag fungerar ibland! Jag blir lika förvånad varje gång det står 1,70 på kontoutdraget. "Meh, jag har ju inte handlat nått". "Öhhh?!" Jo du tack, jag handlar och jag känner mig lika dumförklarad varje gång. Hur ska det gå när jag bara ha studiebidraget och lånet att leva på? Återstår att se.



VILL HA! SOO BAD IT HURTS..

Kvällen har varit väldigt lugn. Tobias kom hem halv 3 och vi började kika på en film som han hade köpt, som han tydligen hade sett när han var liten/yngre, "The swarm". Den handlade om mördarbin som attackerade folk, eller nått sånt. Jag tror vi såg 20 min, sen åkte filmer ut DVDn. Den var riktigt dålig! Vi satte på "Narnia: Prins Caspian" istället. Den var till skillnad från föregående film sevärd! Jag tycker att 1:an var bättre men den fick helt klart godkänt. Tycker så mycket om genren fantasy/äventyr, älskar att man kan drömma sig bort lite till andra typer av världar. Jag får bara en mysig känsla i kroppen av det. Därför älskar jag Harry Potter, Stardust, Guldkompassen och Sagan om ringen. Tummen upp!

Efter filmen åkte vi hem till mig en sväng. Jag ville så gärna kika om min present till Tobias hade kommit, vilket den hade gjort. Min Fars dags-present till pappa hade kommit den också! Till Tobias köpte jag ett värdebevis från http://www.liveit.se, en suverän hemsida som säljer olika typer av upplevelser och även presentkort så man själv kan välja vad man vill göra. Kika in där! Han fick iaf ett besök i Lejonkulan på Kolmården av mig. Han tycker ju om Lejon, vilket jag visste om så inget passade bättre än det. Han ska få en guidad tur och stå öga mot öga mot lejon! Det blir perfekt!


I den här fina "boxen" låg värdebeviset och information om vad du skulle få göra. Jättefin!

Pappa däremot hade jag tryckt en tröja åt från http://www.spreadshirt.net, svårt att förklara hur den såg ut men snygg blev den iaf! Problemet var att pappa är lite stor över magen och jag hade köpt en XXL, och det trodde jag skulle passa eftersom han brukar har den storleken. Men den var jätteliten, han såg ut som ett korvskinn och vi skrattade så tårarna sprutade. Han lovade dock att han skulle gå ner 10 kg så han kunde ha den, vi får se hur det går med den saken.

Nu ska jag gå in på bokia.se och titta om jag hittar uppföljaren till "Hanteringen av odöda". Har läst ut den nu, så nu behöver jag fortsättningen! Sådeså. Ska börja läsa mer, det ska bli mitt nyårslöfte. Tänk vad man blir smart av att läsa hörrni!

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0