Missförstådd!

Ibland kan jag känna mig otroligt missförstådd och då oftast på jobbet. Jag tycker alltid att jag försöker göra mitt bästa och skulle min chef ge ett pris till den trevligaste kassörskan skulle jag bli elak om det inte blev jag! Jag försöker verkligen. Jag vet att jag kan vara lat och jag kan många gånger ha svårt att ta för mig saker. Men då frågar jag alltid om det finns något jag kan göra och oftast finns det massor och då är jag absolut inte den som vägrar göra dom. Jag försöker alltid göra saker noggrannt och jag är en otrolig perfektionist när jag väl sätter den sidan till. Och när jag väl har börjat med någonting så lämnar jag aldrig kvar något åt någon annan, utan jag tar rätt på saker efter mig själv. Så ibland blir jag bara så trött när människor börjar hacka på mig. Alla kan göra små fel men jag tycker ändå att det är huvudsaken att man gör sitt bästa. Tappar bara all ork och motivation när jag vet att jag kämpade och istället för uppskattning får man absolut ingenting, förutom gnäll. "Linda, du kan inte lägga in extra-priserna på ordinarie priser", "Linda, det var en aktivitet, inte en kampanj du skulle göra då." Bla bla bla! Och inget handlar om att någon är arg på mig, men jag orkar inte med dessa "hintar" om alla fel jag gjort. Det är långt ifrån lätt att ta hand om tex frukten en dag när man inte alls är van! Det ska ändras priser, rensas bort, fyllas på, beställas och skrivas av. Ursäkta mig om jag inte hinner allt och gör allt precis så som ordinarie personal gör det. Jag är såååå hemskt ledsen, för jag menar, någon kan ju dööööö om jag lägger in fel pris på en frukt! Eller kanske inte. Blir bara spyless ibland.
Varför ska allt vara så jävla seriöst?



Suck, vad jag är trött ikväll! Började 8 imorse och jag blir bara så trött på eftermiddagen när jag börjar då. Jobbade bara till 17 iaf, så jag är otroligt glad över det. Hade aldrig orkat till 20, skulle förmodligen ha somnat i kassan. Såna gånger är egentligen inte mitt problem att jag är trött, utan jag vill bara inte behandla kunderna dåligt på grund av att jag sover för lite. Det går som inte att vara trevlig när man knappt kan hålla ögonen öppna.

Nu ska jag snart lägga mig och mysa med min bok "Hanteringen av odöda". Den är så himla spännande just nu och äntligen har jag tid för mig själv så jag kan läsa och läsa och läsa. Ska fasen läsa ut den ikväll, sådeså! Sedan kommer en liten recension för alla er som bryr sig. Men jag kan redan nu säga: Läs den! Underbar bok, glädje och sorg på ett väldigt speciellt sätt. Skräck, men långt ifrån gastkramande, "kan-inte-sova-skräck". Det är en vacker skräck på något sätt, en fin skildring av hur människor reagerar i en omöjlig och motsägelsefull situation.



Om 6 dagar ska jag på seans, jag längtar otroligt mycket! Mest för att jag tycker det ska bli så spännande, eftersom jag aldrig varit på seans förut. Sen att mamma och Tobias ska följa med gör inte saken sämre. Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0