Idol-kväll med La Familia.

Det är alltid trevligt. I det här huset är det en självklarhet med Idol på fredagar under hösten! Det finns inga om och men, utan det finns bara det faktum att du måste befinna dig i soffan klockan 8, därmed basta! Om någon saknas i familjen känns det konstigt och speciellt om jag är borta, då blir pappa alldeles tom. Då måste han skicka sms till mig och fråga vem som jag tycker är bäst eller så ringer han mitt i allt och diskuterar lite. Det är kul. Det är fint med traditioner, om man nu kan kalla det en tradition. Kalla det vad ni vill, för mig är det något som känns bra. Tid med familjen är iofs alltid bra! Ska försöka ta vara på all tid här hemma om jag nu flyttar i januari.

Har varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen, skyller på mycket jobb och mycket mys med Tobias. Brukar inte orka blogga jämt när jag är i Helgum, känns så osocialt och oftast har jag inte speciellt mycket att skriva! Så jag passar på att skriva en kväll som denna, då jag är själv hemma i Långsele.

Idag när jag kom hem efter jobbet hade jag fått 2 paket hem i brevlådan, visste precis vad det var, men det finns fortfarande en charm med att öppna paket. Undrar om det är barnsligt att tycka det, men det bryr jag mig inte om. Det var kläder från Rabdido (underbart fina) och 4 böcker från Adlibris. Adlibris är bra, billigaste böcker och ingen frakt. Det gillar vi! Beställde 4 pocketböcker som jag vill läsa. Vet inte om jag ska läsa alla dock, eller om jag ska ge bort dom i julklapp till någon! Det återstår att se. En bok försvann iaf fort! Sofie, som för övrigt "hatar att läsa" enligt sig själv, ville låna "Pojken som kallades Det". Och den var bara på 120 sidor, så jag lät hon låna den. Förhoppningsvis är hon klar på någon vecka! Och det är en jäkligt hemsk bok, men det är värt att må dåligt. Man måste läsa den! Obegripligt säger jag bara.

Imorgon ska jag ner till stan med far mitt på dagen nån gång! Ska lämna in min (jäkla) telefon för 3 ggn. Har en s500i och knapparna spricker hela tiden. Fabrikationsfel och ändå får jag ingen ny. Hoppas på att dom gör reklamation på telefonen den här gången så jag kan få välja en likvärdig annan modell! Är måttligt less. Visst, knapparna fungerar ju, men hur roligt är det när dom spricker en efter en? Det är bara tråkigt, för egentligen är jag väldigt nöjd med telefonen annars!



Förmodligen blir det en lugn lördag kväll än en gång, men det gör mig inte speciellt mycket. Ska köpa några öl imorgon och det räcker för mig. Pappa, Magnus och Tobias ska ner och bowla imorgon mellan 19-20 och då får vi "kvinnor" vara här hemma för oss själva! Det känns okej. Då får jag ju mysa med Tim också och då är jag ju nästan som lyckligast! Han är min guldklimp!

På söndag ska jag på barnklädesvisning (Rabdido) hos Karro G. Ska följa med Jeanette hade jag tänkt. Ska försöka att inte köpa något, eftersom jag redan har handlat nog, utan den här gången följer jag mest med för att jag tycker det är trevligt att träffa lite folk och sen får man alltid gott fika.

Nu ska jag försöka komma i säng så jag kommer upp i bra tid imorgon! Tycker inte om att sova bort heela dagen.

Sov gott <3


Kommentarer
Postat av: Krill.

Jaa, det var ironi! :) Såg så roligt ut!

2008-11-15 @ 13:34:46
URL: http://krillan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0