En blandad helg!

Detta är en text för Kattis skull! Nu gumman har du något att läsa snart.


Igår vaknade vi upp hemma hos mig i mitt kalla rum (pappa är för snål för att sätta på värmen på elementen). Vi klev upp och käkade frukost och sen åkte vi hem till Tobias, duschade och han bytte kläder. Efter det bar det av till Långsele igen och till Magnus och Jeanette. Vi var där i någon timme och sen åkte allihop hem till oss! Klockan 5 skulle vi vara på badstranden och äta middag med farmor, som fyllde 79 år och pappas syster och hennes man. Och såklart hela min familj, Jeanette, Magnus och Tim och min Tobias. Innan vi skulle dit hann Jeanette med att klippa Tobias, det blev jättebra trots att hon bara körde med maskin överallt. Så nu är hon hans nya frisör!

Middagen var jättetrevlig, vi fick potatisgratäng och fläskfilé med sallad och champinjoner. Till efterrätt fick vi chokladpudding med grädde och såklart kaffe! Det är alltid roligt att samlas sådär och bara umgås, det händer alldeles för sällan! Det tycker iaf jag som är så otroligt familjekär eller släktkär kanske man kan kalla det också! Jag fullkomligt älskar att ha mycket människor runt mig och speciellt fastrar, mostrar, farbrödrar och morbrödrar, kusiner och tremänningar. YOU NAME IT! Det är underbart. Det är något som är så avslappnande med att veta att folket runt omkring verkligen bryr sig om en och man har en sån fin sammanhållning. Det är jätteviktigt för mig. Som en stor familj! Ju fler desto bättre.


Efter middagen åkte jag och Tobias till Christer och Jennie som hade Halloween-fest! Eftersom vi hade ätit innan så missade vi tacosen som dom bjöd på, men det gick ju ändå! Det var riktigt trevligt och det kändes som en sån lagomt lugn fest. Ingen onödig fylla eller störiga människor! Alldeles perfekt. Trots att jag var nykter medan alla andra drack så var det riktigt kul! Lekar och bus, med bland annat en frågerunda i -10 grader. Men det var den roligaste frågerunda jag har gått tror jag. Mitt lag (jag, Karro och Kim) vann iaf och lite stolta vi blev då!? ;)


Strax efter 10 åkte vi hem till mig eftersom vi hade folk hemma och det blev rätt lugnt. Drack några öl och umgicks lite allmänt sådär! Mys mys! Det tråkiga var ju att Tim sov när vi kom hem, en besvikelse! ;P


Idag åkte jag och karln till stan när vi hade ätit frukost. Vi tänkte tvätta bilen, hyra film på videoteket och hälsa på Patrik och Anneli. Det blev ingen biltvättning på grund av lååång kö men vi var hos P & A i några timmar iaf, drack kaffe och fikade nybakta bullar. Sen fick jag ju titta på lilla Etna som har hunnit bli snart 1 månad. Så himla söt!

Nu är vi hemma hos T och ska strax traska bort till Patrik och Linda och våldgästa! Sen ikväll blir det "Ensam mamma söker" och sen ska vi titta på "Jiddra inte med Zohan" och äta chips, dip och popcorn. Myspys till max!

Skriver snart igen, ska sluta vara så dålig på att uppdatera, PROMISE!

Ha en trevlig kväll! <3

Linda & Etna! :)


Kommentarer
Postat av: kattis

tack för nått att läsa gumman :D och ack så söt lillfröken Etna är :D iiih! saknar dig mega mkt..

2008-11-02 @ 19:13:44
URL: http://kattisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0