En dag som alla andra.



Just nu ligger jag här i sängen för mig själv och väntar på bättre tider. Leker en massa med min nya dator som jag bara älskar. Den funkar hur bra som helst och jag är toppennöjd med den. Det är så skönt att slippa den stationära klumpen i mitt skrivbord. Sen har jag även telias mobila bredband som fungerar jättebra. Fast nu när jag är hemma så snyltar jag på vårt bredband som är mycket snabbare ;)

Igår kväll umgicks jag med min älsklingen Kattis hela kvällen, vi låg och nördade med var sin dator i sängen till kl 2 på natten. Gosh säger jag bara. Vi hade väldigt kul faktiskt, låg och gjorde om oss själva på http://www.taaz.com. Testa! Hur roligt som helst. Och man blir supersnygg också!



Nu har iaf Kattis lämnat mig och åkt hem men snart kommer hon tillbaka och förgyller mig tillvaro!

Nu ska jag försöka dra iväg mig själva på affären och handla lite mat, har lovat min älskling att göra lite middag tills han slutar. Han ska komma hit och käka med mig. Vi kommer knappt träffas i veckan så då får han göra ett snabbt stopp här iaf och pussa på mig lite. Och efter maten så drar han iväg till Helgum och ska hjälpa en granne att sätta upp lite tält och fixa lite inför en fest dom ska ha på lördag! Som jag verkligen ser fram emot. :) Och då sticker jag och Kattis iväg på tant-bingo tillsammans med mamma och min gudmor. Det låter väldigt tragiskt men det är inte lika tråkigt som det verkar, tro mig! Det är rätt lugnt och fridfullt och sen har man ju en liiiiten chans att vinna lite välbehövliga pengar också. Det är aldrig fel!

By the way så är det otroligt skönt att vara ledig. Har haft aggressioner på jobbet på sistone eftersom jag jobbar nästan varje helg och missar en massa saker som alla andra får vara med på. Men jag försöker bita ihop och tänka på lönen som komma skall, annars bryter jag ihop snart. Just såhär på sommaren är det skönt att få vara ledig på helgerna eftersom det är mycket fester och annat påhitt.
Nu jobbar jag i varje fall bara Juli och sen vet jag inte alls vad jag ska göra. Mina storslagna planer på att läsa till psykolog i Östersund föll i bitar när det fattades 11 dagar av arbetslivserfarenhet för att jag ska kunna bli behörig. Jag blir arg och frustrerad, samtidigt som jag vet att regler är regler och det är lika för alla. Det som gör mig mest orolig är att jag inte vet vad jag ska göra nu eftersom jag inte har något jobb, men förhoppningsvis ordnar det sig.

Älskar min Tobias förresten, mest av allt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0