Jobb & andra tråkigheter.

Mjo du tack, jobbar och det är tråkigt. Som tur var så fick jag sällskap av Kristoffer fram till kl 5 och nu är det ju knappt en timme kvar. Pust! Sen är jag sjuk också, förkyld och jag hostar som bara den. Det är ingen höjdare när man jobbar och ska handskas med folk :P Som tur är så har jag min trevliga helg, så jobbar bara korta dagar :) Och imorgon blir det ju lite party i Helgum hos Patrik & Linda. Ser jag fram emot. Hoppas bara på uppehåll och inget jävla regn.

Idag gick jag in på studera.nu för första gången sen antagning 1 var klar. Klickade på "anmälan" och där var både mitt förstahandsval och mitt andrahansval strukna. Och då på grund av att jag är obehörig. Obe-fucking-hörig. Jag blir trött och less. Känns som att luften går ur mig. Jag behöver 12 mån arbetslivserfarenhet på minst halvtid och det sjuka är ju att jag verkligen har jobbat så mycket. Jag har säkert jobbar 18 mån på halvtid om man skulle räkna ihop det. Men då finns det ju skithelvetesregler och konstiga bestämmelser här i världen som bara förstör och krånglar till det för mig. Det känns bara orättvist! Det här är min dröm, min STORA dröm och allt bara raseras framför mina ögon. Och ja, jag vet att det går att söka igen nästa år. Men när man har lagt ner hela sin själ och kämpat för att få det att gå ihop just det här året, just den här hösten, så känns allt hopplöst nu såhär när allt bara rycks bort. Blä, vad jag tycker synd om mig själv. Men det måste man få göra ibland!

Nu ska jag nog föbereda lite för stängning av denna lilla affär i en by någonstans i Sverige!

(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0