Skyltsöndag!

Idag är sån dag som jag älskade när jag var liten. Jag och min bror klev alltid upp tidigt och tjatade på mamma och pappa och frågade om vi kunde få gå in till "byn" och titta runt. Det var så mysigt med alla marschaller och stånd. Idag är det väl inte riktigt lika mysigt, jag är några år äldre, marschallerna är fortfarande kvar men stånden är borta. Men jag antar att tiderna förändras. Idag hade iaf Jens fixat så att vi på Konsum skulle ha ett lucia-tåg och det blev succé. Vi hade stort sett bara tränat en enda gång och vi kunde inte låtarna, men folket uppskattade det och det märktes. Fick uppmuntrande ord vart man än gick efteråt. Nervöst men väl värt det.

Helgen har varit lugn men bra! I fredags åkte jag och Tobias till stan. Köpte julklapp till Tim och Magnus och sen åkte vi in på Motorcentrum en sväng. Trodde att jag hade tappat bort en av mina bilnycklar men som tur var så hittade pappa den nere i garaget när han gick ner och tittade. Så det var alltså inte mitt fel att nyckeln var borta och då blev jag glad! Det skulle ha kostat 1200 kr att göra en ny nyckel. Fyy fan säger jag bara! Ska aldrig tappa bort en nyckel.


Kl 20 började Idol. Hade otroligt höga förväntningar och jag tycker att det var en riktigt bra vecko-final. Robin var lite av en besvikelse men jag tycker inte att det enbart var hans fel. Alice var stabil och jämn, som hon alltid är. Kevin var underbar och ren glädje. Finns ingen annan än han som kan vinna. Nästa vecka är det final. Gissa om jag kommer sitta bänkad framför teven med en godispåse! Det ser jag fram emot.

Efter Idol åkte vi en sväng till Magnus & Tim som var ensamma hemma. Kikade på teve och busade med Tim!

Igår åkte jag och Tobias upp till Ramsele. Först åkte vi förbi Jörgen en sväng, drack lite kaffe och kikade på tv. Sen åkte vi ner till marknaden och kollade runt. Tobias köpte några korvar och jag köpte absolut ingenting. Ville som inte ha nått speciellt så då tittade jag inte så noga heller. Vi blev lessa rätt fort, så då gick vi in på Ica och handlade middags-mat. Sen åkte vi hem till Helgum och lagade mat och kl 19 började Narnia: Häxan och Lejonet. Båda hade sett den förut men vi tycker den är så bra så vi tittade en gång till! Sen var jag ju tvungen att titta på Britney: For the record. Blev lite besviken, trodde det skulle vara mycket mer intervju där man fick veta hur hon tänkte om tiden som hade varit. Men man fick mest följa med henne under tiden hon spelade in sin nya skiva, när hon dansade och när hon blev stylad. Men en helt okej dokumentär!



Nu tror jag att vi ska kolla på Stardust, den absolut bästa äventyrsfilm som jag har sett.

Imorgon blir det städning på mitt rum och julpyntning. Tobias ska hjälpa mig den sötnosen. Sen på kvällen ska jag och Karro gymma.

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0