En dag av rent lugn.

Igår var det som sagt middag på Toledo's för mig och T. Det var riktigt lyckat. Beställde in förrätt, jag tog vitlöksbröd med aioli och Tobias tog tigerräkor med en stark sås till. Till huvudrätt blev det (blodig) oxfilé med grönsaker för Tobias och fläskfilé med rödvinssås för mig. Det var himla gott, men jag undrar om det är så prisvärt egentligen. Jag tog vaniljglass med chokladsås till efterrätt, men T var alldeles för mätt för det så han nöjde sig med kaffe. Vi hade det otroligt mysigt, men senare blev det lite väl mycket folk därinne, mest på grund av att det var julbord och flera företag var där. Så strax före 8 åkte vi hemåt.

Vi stannade på Videoteket för att hyra en film och köpa lite gotta. Tanken var att hyra en blu-ray film eftersom Tobias har köpt en Playstation 3, men vi hittade ingen vi ville se. Då fick jag välja film istället och då blev det "Kalle och chokladfabriken" till Tobias stora förtjusning (eller kanske inte). När vi var klar där åkte vi till mig en sväng och satt med pappa och tittade på Faddergalan. Vid 10 skjutsade vi iväg honom till Magnus och Jeanette och vi åkte vidare till Helgum.

Där blev det filmtittning och godis-ätning. Filmen var underbar, mest för att jag avgudar Johnny Depp. Inte bara för att han är snygg, som dom allra flesta gör, utan för att han är briljant. Det finns ingen skådespelare enligt mig som klarar av såna roller som han gör. Ren och skär konst i mina ögon! Ska försöka fixa fram "Edward Scissorhands", så jag och Tobias kan titta på den. Min favoritfilm när jag var liten, trots att den var jätteläskig på den tiden.

Idag sov vi ut och när vi hade käkat frukost och gjort oss iordning åkte vi upp till Tobias föräldrars grannar. Dom har garage där Tobias spolade av bilen och tinade av den för att få bort alla dessa isklumpar som håller på förstöra bilen när man kör. Fick fika och kaffe när vi kom dit, som vanligt. Underbara människor!

Sen åkte vi till Långsele och handlade lite grejer till middagen. Det blev ris, kyckling och currysås. Otroligt lyckat och supergott. Vi gjorde dock lite mycket mat, så det blir några matlådor, men det funkar alltid.

Ikväll har vi tittat på 2 filmer. Först "Stardust", som jag älskar. Sen blev det lite "Sanningens ögonblick" och efter det slog vi på "Grease". Tobias hade aldrig sett den och det är en klassiker som alla människor bara måste se! Ren glädje.


Kalle & chokladfabriken, Grease och Stardust! Me like.

Imorgon ska jag ner till stan och luncha med min kära mamma. Sen ska jag köpa dom sista julklapparna. Har Tobias, Niklas, Andreas och Karros julklapp kvar. Men jag vet precis vad jag ska köpa till alla, så det ska nog gå bra!

Nu blir det sängen! Godnatt <3


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har Edward Scissorhands på vhs om du vill låna :) Kram

2008-12-15 @ 14:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0