Antagningsbesked 1 - varken glad eller ledsen!

Mellan den 9 och den 12 december skulle det första antagningsbeskedet komma. Jag satt här och var helt beredd på att vänta tills klockan hade slagit 00.00 för att se om mitt besked hade kommit just då. Strax före 23 kunde jag inte låta bli att logga in på studera.nu och titta och då hade beskedet kommit, konstigt nog.



Såhär såg mitt antagningsbesked ut! Har enbart tackat JA till Umeå universitet där jag står som 11:e reserv. Nu börjar denna ändlösa väntan än en gång. Måste iaf hålla ut till den sista december för att få veta hur pass många som har tackat ja till sina platser och se om jag får en chans att komma in. Annars blir det att vänta till mellan den 6-9 januari, då andra antagningsbeskedet kommer.

Jag vet inte hur jag känner. Jag måste säga att jag hade lovat mig själv att inte förvänta mig något alls. Jag sa till mig själv att jag skulle bli 70:e reserv, bara för att inte bli alltför besviken. Därför är jag på ett sätt otroligt nöjd med att bli 11:e reserv. Det är rätt bra ändå, när 1000 personer har sökt. Jag är ungefär på 60:e plats av alla dessa människor. Det är väl ändå helt okej? Jag måste försöka sätta saker i sitt rätta perspektiv. Ska sova på saken, men jag tror att jag kommer att känna mig rätt positiv imorgon när jag vaknar. Jag håller tummarna, verkligen. Och kommer jag inte in, så överlever jag och jag ger inte upp min dröm! Kommer fler tåg. Detta kommer att bli såå bra!

Imorgon blir det styrketräning med Karro på morgonen, det känns riktigt skönt. Kan behöva få ur mig alla dessa förvirrade känslor.

Och idag kära ni, har jag julstädat på mitt rum. Är så nöjd. Nu står granen i fönstret, ljus är tända och gardinerna lyser röda. Åh, vad det är mysigt. Längtar till jul!

Sov gott söta ni! <3


Kommentarer
Postat av: Kristoffer.

Mitt gull! Jag tror i alla att det sättet du tänker på är sunt och lättare. Snart ses vi. Puss.

2008-12-13 @ 12:28:19
URL: http://krillan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0