Veckans bukett med rosor går till...

Café Charm som ligger i Birsta City i Sundsvall.

Orsak:
Igår var ju jag som sagt i Sundsvall och handlade med Tobias och mamma. Och eftersom min kära bror Niklas fyller år idag så köpte jag en svindyr parfym till honom på Kicks. En Hugo Boss för 475 kronor. Var så nöjd och glad över det och efter vi hade varit på Kicks gick vi till Café Charm och fikade. Trodde i mitt stilla sinne att jag hade lagt ner den lilla Kicks-påsen i en större påse men så var inte fallet.
Idag när jag skulle ge Niklas sin present så hittade jag inte den. Jag kunde inte förstå hur tusan den kunde vara borta, eftersom jag var så säker på att jag hade med mig den hem. Den fanns inte någonstans i huset och den fanns inte heller hos Tobias. PANIK! Jag har tusan inte råd att råka tappa bort en parfym för så mycket pengar och sedan köpa en ny. Nej nej! Pratade då med Tobias och vi gick igenom vad vi hade gjort efter vi hade varit på Kicks. Och då kom vi ju fram till att vi hade fikat på Café Charm. Han tyckte att jag skulle ringa dit och fråga och jag hade då ingen lust, för jag var helt övertygad om att hade jag lämnat den där så var den sedan länge borta. Men jag ringde iaf.

Samtalet:
Hon på Charm: - "Café Charm i Birsta City"
Jag: - "Hej! Jag har en fråga. Fikade hos er igår och jag tror att jag glömde en påse i en soffa."
C: - "Vad var det för påse?"
J: - "En Kicks-påse!"
C: - "Med en parfym i? 
J: - "JA!"
C: -" Vi diskuterade nyss här och tyckte så synd om den som hade glömt en så dyr parfym."
J: "Ja..." (tänkte att jag var världens största klantskalle)
C: "Ja, men den finns här så det är bara att du kommer in och hämtar upp den."
J: Men alltså, jag bor 10 mil bort, det kan bli lite problem. Skulle det vara omöjligt att skicka den till mig så betalar jag ju frakten?"
C: "Ja du, jag ska höra med mina kollegor så ringer jag upp dig"

Nästa samtal:
J: "Heej"
C: "Ja hej. Har precis pratat med mina kollegor här och vi kan skicka ett paket på postförskott så betalar du när du hämtar ut paket. Behöver ditt namn och din adress"
Lämnade mitt namn och adress och helt plötsligt utbrister hon:
C: "Långsele? Där bor min pappa."
J: "Okej"
C: "Förresten, jag har en kusin som har en sommarstuga i Långsele, hon kanske kan lämna av påsen på er ICA-butik. Vänta så ska jag fråga henne."
J: "Tack?!"
C: "Tyvärr så skulle hon bara till Helgum så hon kunde inte ta med påsen."
J: "Men skicka den till ICA med posten du, det är inga problem. Vill bara få hem presenten så fort som möjligt."
C: "Ja, men då kilar jag ner till posten i eftermiddag och skickar påsen till dig."
J: "Tack så jättemycket"

Förstår ni hur otroligt snälla människor det finns? Dom kunde lika gärna ha lämnat in påsen på hittegods och struntat helt i personen som glömt den. Men då hade dom behållt den bara för att dom ville vänta och se om det var någon som kom in eller hörde av sig och sa att det var deras. Och att hon går ner på posten personligen bara för min skull, det är inte många som skulle göra så för någon dom inte alls känner. Tack, tack och TACK! Det var värt hur mycket som helst. Detta var värt ett extra blogg-inlägg idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0