Undra sa Flundra?

Jag har allvarliga funderationer på att byta inrikting lite på min framtida utbildning. Mest för att psykologprogrammen är så förbannat svåra att komma in på, men också för att utbildningen är så otroligt lång. Kanske är knäppt av mig eftersom jag alltid har drömt om att bli psykolog, men det jag funderar på nu är snarlikt psykolog. Det har jag iaf fått för mig. Det jag pratar om är det beteendevetenskapliga programmet. Där läser man på heltid i 3 år och läser både sociologi, pedagogik och psykologi och senare under utbildningar inriktar man sig på ett av områdena. Eftersom jag i grunden enbart är intresserad av människors beteende, så har jag automatiskt siktat in mig på psykologlinjen, men nu känns det som att jag åtminstone kan läsa lite om andra program och ge dom en chans också! Inte mer än rätt. Och speciellt inte när det är så pass svårt att komma in på psykolog. Jag vill inte gärna sitta år efter år utan att komma in och hinna bli 25 innan jag ens blivit antagen. Nej, då får man ta andra vägar som förhoppningsvis någonstans längre fram leder till samma mål. Så tänker jag iaf. Dumt?!

 
Kanske blir den nya Mia Törnblom?

Imorgon ska jag skjutsa min farmor och hennes syster till Sundsvalls sjukhus. Farmors syster har fått cancer i magen och då följer farmor med henne som moraliskt stöd. Dom är söta dom där två, stöttar varandra som mest när det behövs som bäst. Fick iaf äran att skjutsa ner dom, eftersom dom inte hitta någon annan som kunde göra det. Och självklart ställer jag upp, hur dum är man annars? Jag hoppas bara att allt går bra och att läkaren bara har positiva besked till henne! <3
Och medan dom är på sjukhuset så ska jag och mamma (som också ska följa med) förmodligen gå runt lite i Birsta och kolla om vi hittar något som är värt att köpa. Ser dock inte fram emot den tråkiga resan, avskyr att köra den där vägen! Men det går nog bra!

Skriver igen imorgon. GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0