Träning och ännu mer träning.

Nu börjas det. Imorgon är det jag som ringer Kjell och fixar ett gym-kort. Tycker inte speciellt bra om gymmet i Långsele men det känns som att det funkar. Det är värt mycket att slippa åka till stan varje gång man ska träna. Ska träna med älsklingen som ha haft världens längsta träningsuppehåll nu. Han tränade jättemycket förut och nu vill han komma igång igen! Och det känns så underbart, för jag behöver verkligen en som pushar mig och drar iväg mitt arsle på gymmet oavsett hur trött jag är. Ska bli så skönt att få fart på kroppen igen. Ha ju gått ner lite i vikt nu och nu vill jag fasta till kroppen och mest av allt så vill jag bättra på min kondition för att må bättre i allmänhet. När man tränar så mår man bara bättre, både fysiskt och psykiskt. Ska komma ner till min målvikt och ska forma kroppen som jag vill ha den. Det är min höga målsättning och just nu har jag mer motivation än någonsin! Nu jävlar.

Idag har jag, mamma, lillebror och en kompis till han varit i Ö-vik. Andreas och Martin (som han heter) dumpade vi på paradisbadet och sen gick vi på stan. Tråkigt nog var ju bara galleriorna öppna men det gick ändå. Shoppade en massa saker men verkligen inget onödigt skit! Köpte även lite saker som jag ska ha när jag flyttar. En kaffepress, kökshanddukar och lite andra småprylar som är bra att ha! Åhlens hade faktiskt riktigt fina saker måste jag säga. Dit kommer jag nog gå fler gånger. Bra pris även. Sen blev det lite kläder också och ett par skor, men jag kunde inte låta bli. Vid 5 hade killarna badat klart och då åkte vi allihopa och käkade på Max och sen bar det av hemåt igen. Dryga skitväg säger jag bara, höll verkligen på att somna. Är så typiskt mig! Blir som en zombie när jag kör långt och är trött, ha ögonen öppna och följer vägen men har då fasen ingen reaktionsförmåga och ingen koll på nånting. Tur att jag överlever mina trötta bilkörardagar. Haha. Men när mamma är med håller hon sån stenkoll på mig så det går jämt bra!
Kan bara tillägga att min mamma är underbar och vackrast av alla! <3

Jag och mamma var med om en riktigt pinsam sak idag. Vi är ju som två Tim-töntar vi två, båda avgudar honom mer än allt annat. Han är ju så förbannat gullig och söt. Så när vi var i Ö-vik idag köpte vi en jättesnygg skjorta/tröja till han och ett par ljusa stentvättade jeans. Hur fint som helst! På cubus även, så det var bra pris. Men, nu kommer jag snart till det pinsamma. När vi kommer hem så kommer vi ju på att vi absolut måste åka till Tim och ge han dom fina kläderna. Så jag ringde Jeanette (mamman) och frågar om det är okej att vi kommer förbi och det var det. Hon hade gjort kaffe och allting. Så vi åkte dit. Kom dit. Hennes mamma och pappa var där och även Tims farmor. Hon hade kaffe, kakor och glasstårta framdukat och vi lämnade presenterna till Tim. Sen helt plötsligt frågar Tim farmor om inte Jeanette hade fått nån present av oss? Jag och mamma tittar undrande på varandra och sen säga vi båda: "Vadå?" och ser ut som två muppar. "MEN HON FYLLER JU ÅR IDAG!" Och herregud vad pinsamt. Då hade vi köpt saker till hennes son, kommit dit och druckit kaffe och ätit upp hennes glasstårta men vi hade ingen aning om att de va hennes födelsedagsfika vi käkade upp. Och ingen jäkla present hade vi med oss. Fy vad jag skämdes. Och ändå visste jag ju innerst inne att hon fyllde år. Nej, det här måste fixas snarast möjligt. Hon ska få nått så bra att hon glömmer bort att jag och mamma glömde bort hennes födelsedag! Hon, Magnus och Tim är ju ändå som vår lilla extra-familj. Sånt här får inte hända.
Förlåt Jeanette! <3

Nu ska jag sluta nörda och gå ut och umgås lite med mamma och pappa på altanen!

See you later alligator! After a while crocodile.

Världens i särklass bästa pappa. <3Underbara sötnosar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0