Sönderbitna naglar.

Jag har kommit på en sak! Jag har bitit på mina naglar från och till sen jag var kring 11-12. Och från början höll jag på bita konstant i flera år men sen slutade jag när jag var runt 15 och fick jättefina naglar. Sen dess har det verkligen gått upp och ner. Jag biter på naglarna i nån månad och sen sparar jag ut dom igen. Helt onödigt. Men, nu har jag börjat funderat på om det har att göra med mitt liv i olika situationer och hur jag mår. Jag har börjat trott att när jag känner mig rastlös och förvirrad så biter jag på naglarna, för det är precis så jag känner nu. Och ni ska se mina naglar, dom ser så jäkla äckliga ut. Jag blir jävligt arg på mig själv, för nånstans därinne vet jag att det tar låååång tid att få naglarna att växa ut igen och jag förbannar mig själv varje gång jag sätter handen mot munnen och biter. Hallå? Varför gör vi människor så dumma saker ibland? Och just en sån sak som att bita på naglarna. Jag förstår inte hur det kan bli beroendeframkallande. Någonting så onödigt och rätt så äckligt om man tänker på alla bakterierna. Nej, jag förstår mig inte på mig själv ibland. Men vem gör det?



Igår var jag ute på krogen med min bästaste vän Kattis och min sötnos till kusin Sofie. Vi satt först och förfesta hos Sofie/Martin och det var väl inte direkt nån röjfest. Vi var bara tre och vi satt mest och surra om allt. Sen kom Sofies bror Daniel dit med sin tjej och sina barn. Och dom hade med sig två kompisar också. Dom hann knappt komma dit förrän vi var tvungen att gå ut. Man vill inte gärna chansa och gå för sent och vara tvungen att köa en timme. Ingen höjdare! När vi kom ner på krogen var det då långt ifrån fullt därinne och vi köpte öl och gick raka vägen till dansgolvet. Och där stod vi största delen av kvällen! Me like. Jag älskar att dansa, speciellt om det är bra musik, vilket det inte alltid är. Vid 12 så åkte Kattis hem (den svikaren) ;D så då fick jag vara med Sofie och sen kom Katie och dansade med oss också. Hon hade två kompisar som hade svikit henne också! Resten av kvällen var jag mest med Katie, eftersom Sofie umgicks med sin karl. Vi köpte bacardi breezer och satte oss vid ett bord och surrade. Och sen när klockan närmade sig 2 gick vi iväg och åt. Och efter maten stod jag där som en mupp, hade ingenstans att sova och ingen skjuts. Men min kära Tobias hade erbjudit sig att betala taxi till Helgum, vilket är svindyrt så det tänkte jag inte tillåta. Då helt plötsligt kom jag på att jag hade en mycket snäll vän vid namn Sabbe som aldrig dricker. Ringde honom och frågade om han kunde skjutsa hem mig och tack gode gud, det kunde han! Vilken räddande ängel! Tack :) Kom hem till en väldigt otrevlig pojkvän som var alldeles för trött. Men det blev bättre och tillslut fick jag massa mysiga kramar! Och nu har jag varit vaken i typ 2 timmar och jag mår rätt bra, blir nästan aldrig bakis, vilket jag är jätteglad över.

Nu ska jag och älsklingen snart åka till stan och hämta min bil, som jag lämnade på Sofies parkering igår. Och sen åker vi nog hem till mig.

<3


Kommentarer
Postat av: kattis

nej du lilla gumman, jag åkte faktiskt hem vid kl 1, så de så ;) hade iaf riktigt kul med dig igår gumman, första gången på.. ja jag vet inte hur länge! All my love <3

2008-08-10 @ 19:40:21
URL: http://kattisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0