Kräftor i mängder.

Nu är kräftfisket avklarat och nu väntar kvällens kräftfest. Fisket gick nog lite sämre än vanligt men vi fick ändå 150 kräftor och dom såg riktigt fina ut! Så ikväll vid 7-tiden ska vi äta gott. Det var bara tråkigt att det var så jäkla kallt ute igår, vid 2 var det bara 4 grader, och jag frös och frös. Men det gick ändå och nu har Jeanette precis kokat klart alla kräftor. Hon är duktig hon. Vad skulle vi göra utan henne?
Tog iaf lite kort på kräftorna som ni ska få se här!




Här har ni en mutant-kräfta. Sjukt stor om man jämför med alla andra. Vi tror att det är gammelfarfar ;) Och eftersom Jeanette fiskar så är det hennes kräfta. Fusk!

Nu ska jag snart iväg på affärn med Magnus och sen ska Jeanette hem en sväng och hämta lite grejor inför kvällen. Jag lyckas alltid bli den självskrivne chauffören. Hur går det till? Kan bero på att jag alltid dricker minst kvällen före och får köra nu på morgonen. Kan vara det Linda, ja, det kan det. Ska man måsta supa sig dyngfull för att slippa köra. Det är frågan!

Och efter jag har kört dessa två fram och tillbaka så ska jag skjutsa Tobias hem till sin far, där dom ska äta surströmming. Det är en grabbkväll och det råkade bli precis samma kväll då vi ska äta kräftor. Men förhoppningsvis hinner älsklingen hem till kräftfesten ikväll. Vi käkar nog inte förrän klockan 7.

Kattis, jag saknar dig redan. <3

Kommentarer
Postat av: Kattis

Gumman jag saknar dig massor med ska du veta! Hat ställt upp ditt studentkort vid sängen så jag kan titta på dig de sista jag gör på kvällarna och det första på mornarna! ;D Pussa

2008-08-16 @ 21:26:30
URL: http://kattisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0